Om Naprapati

Naprapaten undersöker, diagnostiserar, behandlar och rehabiliterar smärttillstånd och nedsatt funktion i hela det neuromuskuloskeletala systemet. I behandlingen tas hänsyn till såväl leder och skelett som muskler och övriga mjukdelar.

Boka online här

Ring och boka tid på 0346-598 80

Just denna helhetssyn där specifik och hög kompetens inom naprapatisk manuell terapi kombineras med goda kunskaper inom ortopedisk och annan konventionell medicin. Detta är själva kärnan inom naprapati.En naprapat arbetar främst med sina händer och kombinerar på ett effektivt sätt olika manuella behandlingstekniker. Oftast kombineras ledspecifika behandlingstekniker som manipulation och mobilisering med mjukdelsbehandling som massage, bindvävstekniker och stretching.

Råd och tips vid besvär:

Nack- och skulderbesvär

Spänningar i nacken är ett vanligt problem, som ibland utvecklas till ett smärttillstånd som kan sitta i länge. Stillasittande arbete eller en stressig arbetssituation är vanliga orsaker till sådana besvär. Vill du veta vad du kan göra för att förebygga eller förhindra smärta i nacken? Vi ger förslag på övningar du kan göra hemma samt vad du kan göra om besvären inte försvinner.

Ont i ryggen

Smärta i ryggen är en vanlig orsak till lidande och sjukfrånvaro. Orsakerna kan vara ovana rörelser, som ett för tungt lyft eller rörelser som utförs på ett sätt som belastar för mycket. Vill du veta hur du förhindrar eller förebygger ryggont? Vi ger förslag på övningar du kan göra hemma samt vad du kan göra om besvären inte försvinner.

Smärta vid löpning

Olika typer av besvär / smärta vid löpning är vanligt. Vill du veta vad du kan göra för att bota / förebygga dessa besvär så kontakta mig så tar vi gemensamt tag i problemet och löser det.

Information och filmer hänvisade från Svenska Naprapatförbundet
www.naprapater.se